zaterdag 2 september 2017

Tunisch gehaakte plaid

Een paar weken geleden kocht ik het boek workshop tunisch haken omdat ik deze haak techniek ook heel leuk vind om te doen.
Er staan leuke patronen en technieken in, mijn oog viel gelijk op de tunisch gehaakte plaid welke je gewoon met de standaard steek haakt en met dubbele draad.
Had nog een aantal bollen colour crafter van scheepjes liggen die goed geschikt zijn om dekens van te haken of te breien.
Het patroon haakt snel en voor je het weet is de plaid klaar.
De onder en bovenkant werden voorzien van aardig wat franjes wat het helemaal af maakt.
Het is een warme zachte deken geworden, heerlijk om als het straks kouder word onder te kruipen.
Heb de deken nu over dit stoeltje in de hal hangen daar past het mooi omdat we deze net in blauw tinten hebben geschilderd.

Ook werden er nog wat kraamcadeautjes gemaakt waaronder een label/knisperdoekje en een maxi cosi/wagenhanger met een vliegtuigje voor Ryan.
 Ook nog een label/knisperdoekje voor Tijmen.

De komende weken wil ik toch echt eens achter de naaimachine om alvast wat kleding voor mezelf te gaan naaien voor de winter.
Maar goed vaak als ik deze plannen heb komt er iets tussen dus ik zie het wel wat deze maand gaat brengen.


Patroon plaid : boek workshop tunisch haken
Garen plaid : scheepjes colour crafter
Stofjes : uit voorraad
Flockfolie : decorabel

4 opmerkingen:

  1. Deze is echt mooi geworden. Zalig om onder te liggen/zitten als het binnenkort weer frisser wordt. Succes met je plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh mooie plaid. Dat tunisch haken is niet echt mijn ding gebleken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lekker zo'n plaid zeg een heel groot project,
    ff kraamcadeautjes maken en toch zit er heel veel tijd in he?
    leuk gedaan en word altijd gewaardeerd.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!